skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Zastanawiałeś się wielokrotnie jak wypozycjonować swoją stronę internetową. Pozwolić jej zaistnieć w sieci, wypoziomować do pierwszych wyników wyszukiwarek w interesujących nas zapytaniach. Sam wielokrotnie borykałem się z tymi problemami. Internet jest olbrzymim kompendium wiedzy – postanowiłem dołożyć swoje 5 groszy do tego „bałaganu”.
Samo pozycjonowanie to nic innego jak oddziaływanie na wyszukiwarki w sposób zaplanowany, świadomy i skuteczny. Odpowiednie dawkowanie i pokazywanie danych do indeksowania jest zwykle 50% sukcesem w pracy nad witryną internetową.

Oto kilka zasad, których wypadałoby się trzymać podczas pracy nad stroną www:
1. Meta-tagi: odpowiednie dopasowanie słów kluczowych i opisu strony gwarantuje poprawne zindeksowanie. Absolutnie nie polecam dublowania informacji w obu tych znacznikach. Idealnym rozwiązaniem jest uzupełnienie informacji zkeywords opisem strony.
2. Keywords: należy się wystrzegać kilku członowych, skomplikowanych słów kluczowych. Proste zwroty, nie powtarzające się wyrazy, w liczbie maksimum 10-15 powinny wystarczyć.
3. Naśladowanie: warto poświęcić trochę czasu na analizę poczynań konkurencyjnych serwisów. Wyłapywanie wszelkich niedociągnięć z ich strony, sprawdzanie sposobu pozycjonowania przez konkurencję pomoże nam do podniesienia PR własnej strony.
4. Treść strony: wyszukiwarki (i roboty je obsługujące) pracują na coraz bardziej skomplikowanych algorytmach. Wykorzystaj to. Treść strony musi zawierać zwroty, na których indeksowaniu nam zależy. Coraz więcej wyszukiwarek analizuje treść strony pod kątem zbieżności z keywords i opisem strony.
5. Przyjazne linki: bardzo popularnym ostatnio sposobem na podnoszenie PR strony jest stosowanie przyjaznych linków. Jeśli adres strony zawiera max 4-5 słów opisujących jej zawartość, to kolejny krok do sukcesu. W budowaniu takiego adresu dobrze jest nie używać znaku ukośnika (/), za to pożądane jest myślnik, przecinek (- ,).
6. Walka o linki odsyłające do naszej strony. Czym więcej linków z innych stron, które kierują do naszej tym lepiej. Wyszukiwarki dość poważnie traktują i zliczają takie odniesienia, przez co podnosi się skuteczność przekazu. Wskazane jest, żeby linkami do strony były od razu zwroty, na których nam zależy żeby były indeksowane. Idealnym rozwiązaniem jestpołączenie opisu w adresie oraz przekierowaniu do strony (np: link: http://zyla.pl/index.php/web-seo/skuteczne-pozycjonowanie-stron-internetowych.html pod odnośnikiem skuteczne pozycjonowanie stron internetowych). Przy okazji linkowania dobrze jest dodać stronę do sporej ilości katalogów stron.
7. Należy wystrzegać się spamowania. Jeśli na pojedynczej stronie przesadzimy z ilością linków do naszej witryny, to wyszukiwarka to przeanalizuje i zmniejszy, zamiast zwiększyć PR strony. Najgorszym wynikiem takiego działania jestzbanowanie strony w wyszukiwarce.
8. Swoje działania i prace rozłóż w czasie. Pozycjonowanie to żmudna i długotrwała praca. Wiele miesięcy pracuje się na podniesienie rankingu strony, ale stracić można bardzo szybko. Tylko odpowiednie rozplanowanie pozycjonowania i indeksowania przyniesie zamierzony skutek.

W następnej części postaram się zaprezentować przykłady linków, zwrotów, fragmenty treści pozycjonującej oraz opisów stron.

(część 1)

podziel się ze znajomymi

1 comment for “skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

  1. niedziela, 5 Kwiecień, 2009 at 22:04

    Podstawy dla poczatkujacych
    – linki dochodzace z katalogow PR4 – PR6
    – linki ze stron o podobnej tematyce (wymiana linkow)
    – linki dochodzace z roznych serwerow
    – odpowiednia strategia na frazy 3-4 slow kluczowych w wypadku zbyt popularnych pierwszych dwuch
    – Link Popularity check – jako najwiarygodniejsze narzedzie do sprawdzenia linkow dochodzacych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *