marketing szeptany, czyli sposób na sukces

Ostatnio bardzo wiele mówi się (i słyszy oczywiście) o marketingu szeptanym (ang. buzz marketing). Przez „wielkich” PRowców okrzyknięty rewelacyjnym narzędziem do promocji usługi lub produktu. Ale czy na pewno nie znamy tego sposobu promocji? Przecież zwykła poczta pantoflowa, przekazywane zadowolenie klientów, to nic innego jak szumny marketing szeptany.
poshpl.jpg gg: Marcin, wczoraj byłem na stronie mojego kolegi Przemka – http://posh.pl – rewelacyjny i darmowy katalog stron – zajrzyj, ja tam bywam codziennie, albo słowa: Tomku, kupiłem ten komputer w firmie X-Kom – tanio, profesjonalnie i grzecznie – kiedyś nawet potrzebowałem pomocy ich serwisu – nie spodziewałem się, że tak szybko to załatwią – praktycznie od ręki…
W każdym, tego typu przypadku opieramy się na opinii kogoś znajomego. Podświadomie zdajemy sobie sprawę, że przecież taka osoba nas nie oszukuje, tylko faktycznie poleca coś dobrego. Również dobrym przykładem marketingu szeptanego jest rosnąca popularność serwisu nasza klasa. Osoby zaprzyjaźnione ze sobą od lat podają namiary sobie nawzajem do tego wortalu. Popularność rośnie, reklama przynosi coraz większe dochody – cel osiągnięty.
Rozwój stron internetowych opartych na Web2.0 zdecydowanie ułatwia rozwój tego rodzaju reklamy, pozwala na szybkie przekazywanie treści między użytkownikami, którzy przeważnie dość dobrze się znają. Rozróżniamy następujące odmiany buzz marketingu: evangelist marketing (stworzenie tak silnego przywiązania do marki, że klient poleca bez zachęcania produkt lub usługę innym), marketing wirusowy (tworzenie zabawnych lub interesujących komunikatów, które przy okazji przesyłania między użytkownikami przekazująpożądaną treść), brand blogging (tworzenie blogów i uczestniczenie w blogowaniu w celu promocji produktu/usługi), community marketing (tworzenie społeczności marketingowej, fankluby, fora dyskusyjne), product seeding (umieszczanie prosuktu/usługi w rękach osób opiniotwórczych, idolów, autorytetów), cause marketing (spieranie społeczności w celu uzyskania szacunku/uznania).

podziel się ze znajomymi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *