jak zarabiać na blogu – reklama kontekstowa Adkontekst

Zarabianie na blogu to cel wielu blogerów i blogerek. Dla jednych jest tylko miłym dodatkiem, zaś dla innych całkiem pokaźnym źródłem dodatkowej kasy. Sam raczej nie mam wielkiej potrzeby monetyzacji powierzchni swoich stron, ale mogę wskazać kilka potencjalnych źródeł. W niniejszym wpisie chciałbym przybliżyć dołączenie do sieci reklamy kontekstowej.

Nie ukrywam, że pracuję w firmie, która dostarcza na rynek rozwiązania umożliwiające realizację w/w celu. Netsprint to nie tylko sławetna wyszukiwarka internetu, ale również największa polska sieć reklamy kontekstowej (Adkontekst), sieć promocji treści (ContentStream), narzędzia dla wydawców (SEOfriend), ale również duże systemy adserverowe (nsContext), itd.

Czytając ten wpis jednocześnie zacznij się rejestrować.

Przykładowy box reklamowy Adkontekstu można zobaczyć na tym blogu na stronie głównej na dole prawej szpalty.

Rozliczenie odbywa się w modelu CPC (cost per click), jednak dla Wydawcy sieci liczy się głównie eCPM, czyli kwota z 1000 odsłon witryny (liczone na podstawie ilości odsłon i klików). Stawki są różne – jednym może się opłacać bardzo, innym trochę mniej. Tak czy inaczej rozliczany jest za każdy wygenerowany przeklik (nie będący spamem – np.: poprzez klikanie samemu). Dużym plusem wyświetlania takich reklam jest brak ich agresywności (nic nagle nie wyskakuje, nie trzeba szukać przycisku zamykania). Reklamy dobierane są kontekstowo do treści witryny, na której się wyświetlają, co powoduje dobry odbiór czytelnika i lepszą konwersję (czytaj: większe przychody).

Nie bez kozery mamy 92% zasięgu polskiego internetu (mniej więcej podobnie do sieci Google – wg Gemiusa) i ponad 2000 zadowolonych i aktywnych Wydawców. Wystarczy już chwalenia się. Zachęcam do przetestowania – zobaczycie, że warto:)

Poniżej pokażę kilka przykładowych boksów reklamowych i intertext (czyli reklama ładująca się po najechaniu na podkreślony wyraz – śródtekstowa):

 <- tekstowa forma reklamy – najprostszy moduł (może być zwielokrotniony – w zależności od dostępnej powierzchni)

 <- tekstowo-graficzna forma reklamy – niewątpliwie bardziej przyjemna dla odbiorcy, zwykle lepiej klikalna

 <- rozbudowana wersja reklamy tekstowo-graficznej – większa grafika powoduje jeszcze wyższą klikalność (jest też droższa dla reklamodawcy, co przekłada się na wyższy przychód wydawcy); w tym przypadku zalecam przejrzeć po rejestracji sugestie odnośnie wielkości boksu reklamowego (musi rozmiarami być dopasowany do możliwości wyświetlania takiej reklamy)

 <- formy banerowe i flashowe – najbardziej atrakcyjne i najdroższe w sieci; w tym przypadku zalecam przejrzeć po rejestracji sugestie odnośnie wielkości boksu reklamowego (musi rozmiarami być dopasowany do możliwości wyświetlania takiej reklamy)

 <- wersja intertekstowa (reklama pojawia się po najechaniu na podkreślenie) reklamy tekstowej – umożliwia rozszerzenie powierzchni reklamowej strony bez poszukiwania kolejnego miejsca na boks reklamowy

 <- wersja graficzna reklamy intertekstowej – w przypadku intertekstu warto zaznaczyć w panelu administracyjnym dopuszczenie do emisji wszystkich rodzajów form – dzięki temu sieć sama dopasowuje najlepiej konwertujące (czytaj: najlepiej zarabiające) reklamy do emisji.

O konkurencji pisać póki co nie będę – niech się sami pomęczą trochę. Wspomnę tylko, że często zachęcam do porównywania na tej samej powierzchni wyników pomiędzy nami, a wujkiem googlem. Skoro zachęcam, to znaczy, że porównania się nie boję, gdyż głównie wyniki bronią się same. Oczywiście nie jesteśmy we wszystkim najlepsi, ale dążymy do tego z dużą systematycznością – jeszcze raz zachęcam do testowania i dzielenia się uwagami (najlepiej konstruktywnymi).

Kolejny odcinek będzie o systemie promocji treści, który pozwala jednocześnie uatrakcyjnić kontent witryny, zarabiać oraz zwiększyć lojalność czytelników.

podziel się ze znajomymi

1 comment for “jak zarabiać na blogu – reklama kontekstowa Adkontekst

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *