jak zarabiać na blogu – narzędzie do optymalizacji SEO (SEOfriend.pl)

To już trzeci wpis z cyklu, w którym przedstawiam narzędzia/produkty rozwijane przeze mnie i mój zespół w Netsprincie. W tym wpisie omówię krótko SEOfriend – usługę, za pomocą której można w łatwy sposób poprawić jakość SEO swojego kontentu.

W pierwszym wpisie mówiłem o Adkontekst – sieci reklamy kontekstowej, w drugim o ContentStream – sieci promocji treści.

Prawie każdy Wydawca chciałby, żeby ruch, który trafia na jego stronę był wysokiej jakości, konwertował reklamy oraz był możliwie jak najtańszy. W zasadzie ten ruch może pozyskiwać z kilku źródeł:
– reklama w internecie (np.: poprzez Adkontekst lub rozwiązania reklamowe Google),
– działania Social Media (komunikacja na FB, Twitter, NK czy też G+),
– mailingi, subskrypcje,
– kupowanie taniego, stałego ruchu (ContentStream),
– działania SEO (optymalizację struktury serwisu, poprawa jakości swojego kontentu).

I w przypadku tego ostatniego idealnym uzupełnieniem jest SEOfriend. Narzędzie nie podpowie jak zbudować serwis, żeby wyszukiwarki „dobrze po nim latały”, ale jasno i klarownie pokaże co zrobić, żeby tekst był search-friendly (a wyszukiwarki „dobrze się na nim czuły”).

Serwis Search Engine Watch opublikował właśnie świeże badania, w których pokazuje jak duży procent ruchu idzie z pierwszych miejsc w wyszukiwarce (w tym przypadku google) i jak ważne jest optymalizowanie swoich działań poprawy treści w tej kwestii:

(żródło: w/w artykuł)

W zasadzie, gdy weźmiemy pod uwagę, że google promuje treści unikatowe, rozbudowane i z odpowiednio dużą częstotliwością publikowane, to tylko i wyłącznie przez poprawę jakości kontentu, description, tytułu i keywordsów można całkiem sporo zyskać/poprawić w swojej pozycji w wyszukiwarce.

Jeśli ktoś z czytelników potrzebuje więcej informacji odnośnie zasady działania SEOfriend, to proszę  o pozostawienie info w komentarzach. Ja na koniec niniejszego wpisu zapraszam do obejrzenia krótkiej prezentacji. Prezka zawiera jeszcze dane z poprzedniego badania dotyczącego klikalności pierwszych pozycji w wyszukiwarce. Specjalnie pozostawiłem ten case, żeby można było sobie porównać zwiększenie znaczenia tego czynnika w search.


A jeśli ma ktoś ochotę się tym pobawić, to mogę zaproponować SEOfrienda w dużo lepszej cenie (niż cennikowa) – poproszę o kontakt bezpośredni.

podziel się ze znajomymi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *